29 Temmuz 2012 Pazar

ON İKİ, Jasper Kent

ON İKİ, Jasper Kent
ON İKİ
Jasper Kent
Tamamen kapağın etkisiyle aldığım bir kitap diyebilirim: kitabın kapağındaki: "Gerilim", "On iki" ve "Fransa-Rusya savaşı" ibareleriyle, mistik bir hava katan resimleri etkili oldu.

Beklentim, tıpkı diğer tarih içerikli romanlarda olduğu gibi, o günleri roman havasında özümseme isteğinden başka bir şey değildi. Ancak üç dört bölümden sonra, olayın "Vurdalak" meselesine geldiğini görünce, hikayeyi de yazarı da küçümsedim. Vurdalak ne mi? Bildiğimiz Vampir :))

Jasper Kent, bunu bir seri; beşleme olarak yazmış. On İki, bunların ilkidir. Bilemiyorum ama sonraki seride vampir meselesi devam edecek mi? Bu ilk kitapta, vampirlerin sonu gelmiş gibi görünüyor..

Salak Bonapart'ın -ki Enver'i de hatırlayalım- beş yüz bin askerle girip, elli bin askerle götünü zor kurtararak geri kaçtığı bu savaşı bir roman ile katıştırmak iyi bir fikir. Ancak gerilim, bir savaşta her zaman olası ve doğal karşılabilirken, araya, daha doğrusu tamamıyle vampirlerin savaşa katkısıyla basitleştirildiğini düşünüyorum. Diğer serileri de okumak gerekir mi, bilemiyorum. Bu arada Bonapart'a salak dedim diye, kızanlar olabilir, ancak boru değil, dört yüz elli bin ölümden bahsediyorum. Ne için.. Koskoca bir ego için. Hatırlayınız demiştim, hatırladınız mı, Enver'i?

Konu, vampirlerle bana göre basitleştirilmiş olsa da, yazar elinden geleni yapmış diyebilirim. Betimlemeleri, beni Rusya'ya götürdü. Soğukta karlar arasında hissettirdi. Elbette, -arada değil- fazlasıyla aşk da var hikayede. Gerçekten, sevilen kim olursa olsun, sadece sevgiye dayalı bir aşkın da barındırıldığı bir hikaye bu.

Kitabı ilk ele aldığımda ve ilk bölümden sonra, bize dayatılan Opriçnik olgusu daha sağlam ve daha mantıklı geliyordu. Bunların vampir olması şok etkisi yaratmıyor, çünkü onlarca vampir filmi seyretmiş biri hemen, bu kişilerin sakladığı mistik tavırlarda, vampir edasını şıp diye anlayabiliyor.

Okursam bir şey kaybeder miyim? Hiç sanmıyorum.. Hikayenin geçtiği tarih dilimini ve o günlerin Rusya'sı hakkındaki gerçekleri, roman tadında öğrenmek çok hoş olacak, en azından benim için öyle oldu.

Hiç yorum yok: