17 Ağustos 2012 Cuma

CUMHURİYET, Turgut Özakman

CUMHURİYET, Turgut Özakman
CUMHURİYET
Turgut Özakman
Turgut Özakman'ın serinin üçüncü kitabı olan Cumhuriyet, sizin de tahmin edeceğiniz gibi, kurtuluş savaşının ardından; Birinci Dünya Savaşının bitişi, Türkiye'nin özgürleşmesi -ki Cumhuriyetin ilanına kadar giden hikayeyi anlatmaktadır. Hikaye dedim, ancak çok ciddi tarihi belgelerle hazırlanmış, okunması ve anlaşılması kolay bir tarihi roman olmuş, bu kitap. Özakman, bana göre, bu dönemleri; başlangıç seviyesinde roman tadında anlatmaktadır.

Turgut Özakman'ın bu kitabını okumadan önce sırasıyle, Diriliş: Çanakkale 1915 ve Şu Çılgın Türkler kitaplarını okumanız gerekmektedir. Böylece konuyu daha iyi kavrayabileceksiniz. Elbette, dediğim gibi, bu başlangıç seviyesi için, harika bir tarihi belgedir. Hem tarih kitabı hem de roman tadı, damağınızda kalıyor.

Özakman, bu kitabı iki cilt olarak tasarlamış. Elimizdeki bu kitap, Cumhuriyeti anlatan kitabın ilk cildidir. Zaten bu kitabı elime ilk aldığımda, ben de bir gariplik var diye düşündüm. Diğer kitaplarını düşününce, 350 sayfada bu konuyu kestirip atmış olmasına şaşırdım, ilk anda. Ancak kitabın özsözünde de denildiği gibi, Cumhuriyet romanı iki cilt olarak sunuluyor. Burada anlattığım ilk cildidir. İkinci cildi, "Cumhuriyet (İkinci Kitap)" adı altında piyasaya sunulmuştur. Henüz bu ikinci kitabı okumadım. Okuduğumda, Cumhuriyet romanına daha detaylı bir yorum yazacağım.





Hiç yorum yok: