29 Ağustos 2012 Çarşamba

İKİ CAMİ ARASINDA AŞK, Mürvet Sarıyıldız

İKİ CAMİ ARASINDA AŞK, Mürvet Sarıyıldız
İKİ CAMİ ARASINDA
AŞK

Mürvet Sarıyıldız
Size kitabın içeriğinden veya yazarın romancılık becerisinden çok; kitabın baskı kalitesinden, mizampajından bahsedebilirim. Daha kitabı ilk elime aldığımda, anladım ki bu kitabı takva sahipleri basmış/bastırmış. Nedendir bilmem, dinci dediğimiz kesimdeki insanlar teknolojiyle çok ilgililer ve nedendir bilmem, matbaa işleri konusunda büyük yatırımları ve hevesleri vardır. Çok severler böyle süslü şeyleri basmayı...

Hikaye çoğunuz tarafından biliniyor olabilir. Kitabın kapağına bakıp da aldanan da olmuş olabilir, benim gibi. Böyle bir kitabın basılmış ve piyasada satıldığını gördükten sonra, bana müthiş bir cesaret geldi. Bildiğiniz gibi benim de öykü denemelerim var. Peki neden ben de bunları kitaplaştırmayayım? Bu kitabı, roman diye çıkarttılarsa, benim kitabım bu kitaba göre best seller olur :)

Bence kitap on yaş çocuklar için yazılmış. Sık sık tekrarlanan Mimar Sinan ve Mihrimah aşkı, insana gına getirtiyor. Ayrıca, sanki çocuklara, özellikle kız çocuklarına, kendinden büyük biriyle evliliğin, kendi istediği biriyle evlenmesinden iyi sonuçlar verebileceğinin de altını çiziyor. Zaten bu kitabı, kızım, arkadaşında görmüş de bana söylemişti. Türk edebiyatından uzak, basit kurgu ve hatta osuruktan bir kitap diyebilirim. Bu öykü, usta ellerde bambaşka bir roman haline dönüşebilirdi.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba bu kitabı eleştirenler çok olmadı ama yazarın İslam Felsefesi üzerine yazdığı ilk romana nedense ne övgü ne de yergi geldi. Sanırım halkımız yergiyi seviyor.

M. Murat Dicle dedi ki...

Bu kitap için söylediklerimi yukarıda açıkça dile getirdim. İslam Felsefesi ve Osmanlı edebiyatı vb. konular için İskender Pala gibi üstad varken -ki yazın dili olarak da beğeniyorum- Mürvet Sarıyıldız çok çok sönük kalmakla birlikte, ortaya çıkardığı eser'e eser bile demek maalesef imkansız.

emir mert dedi ki...

Bence yazarın İki Cami adlı romanı da Aşk mahal'i de ve son kitabı olan Antik Kentte Aşk adlı romanı da son derece harika. Murat bey görüşlerinize katılmadığımı belirtmek isterim. Saygılar.