17 Mayıs 2012 Perşembe

BAB-I ESRAR, Ahmet Ümit

BAB-I ESRAR, Ahmet Ümit
BAB-I ESRAR
Ahmet Ümit

Karen Kimya, babası tarafından küçük yaşta terkedilmşitir. Babası, Poyraz ise, Konya'da kendini bir Mevlevi dergahına adamıştır. Konya'daki bir otelde çıkan yangın nedeniyle, sigortacı Karen Kimya, memleketi olan Konya'ya gelir. Rüyalar, takipler ve esrarengiz olaylar..

Kimya, sadece Poyraz'ın kızına verdiği ad değildir. Kimya hem Şems-i Tebrizi'in aşkı hem de Mevlana'nın haremindeki hatundur. Yasak ilişki, cinayet..

Karen Kimya, rüyalar görür. Rüyasının baş aktörü ise Şems-i Tebrizi'dir. Bu rüyalar ki, Şems-i Tebrizi'nin cinayetini açığa kavuşturacaktır. Mevlana ile Şems-i Tebrizi arasında büyük bir dostluk vardır. Bu büyük dostluğun kıskananları da vardı: Mevlana'nın ortanca oğlu..

Elif Şafak'ın AŞK romanı ile aynı günlerde piyasaya çıkmış ama ana tema olarak birbirinin aynı konular anlatılmaktadır. Artık kim kimden arakladıysa bu konuyu bilmiyorum. "Ahmet Ümit polisiye tarzda kitaplar yazıyor, dolayısıyle Elif Şafak'ın AŞK'ındaki kadar derin mevzuları anlatamıyor", bunu bir başka siteden okumuştum. Evet gerçekten de Ahmet Ümit, polisiye ve heyecanı doruklara çıkartan meseleleri yazmayı seviyor. Hep bir suçlu peşinde. Sultanı Öldürmek'te ise hem Nüzhet'in hem de Fatih'in olası katillerinin peşindeydi, Ahmet Ümit.

Tarihi yine bir başka romandan öğrenmek sizler için harika olacak. Okuyun pişman olmayacaksınız.

* Diğer kitap yorumları için tıklayınız.


2 yorum:

yamak dedi ki...

Ahmet Ümit okumaya bu kitapla başlamıştım, çok da beğenerek okuduğum bir kitaptı açıkçası...
Kitabın çıktığı zaman bir Mevlena-Şems modası vardı Türkiye'de, yazarı birkaç kültür sanat programında izleme fırsatı bulmuştum. Polisiye bir romanın içinde tasavvufu çok başarı ve yerinde işlediğini düşünüyorum.
bu arada sık sık yorumlarıma rastlarsanız şaşırmayın, okuduğum kitaplar hakkında konuşmayı severim:)

M. Murat Dicle dedi ki...

Ben de ilk bu romanla tanıştım, Ahmet Ümit ile. Güzel polisiye romanları var. İnsanı fazla yormuyor.

Ben henüz işlerden sizin sitenize bakamadım, ancak iş yerinde internet ile buluşuyorum. Evde artık net yok. Aman ne iyi etmişim ki eve pc'yi getirmiyorum :)

Yorum yapmanızda sakınca yok. Dediğim gibi, bi anlamda kritik yapıyoruz. Farklı bakış açıları ve bilgileri öğrenmek hoşuma gidiyor.

Benim Doktrin adlı Facebook sayfam var, sizi beğenmeye davet ediyorum.